Orden: Som Små Små Vingslag Mot Ditt Bröst.

Bröstkorgsbarnen.

Publicerad 2014-01-21 21:48:15 i Allmänt,

Jag har liksom aldrig förstått de som säger att de inte minns någonting från när de var små.
Att barndomen är ett enda blurr, lite som att titta under vatten.
För mig är det inte så.
Jag har alla mina åldrar i mig. Jag är en rädd fyraåring som inte vågar säga ifrån till en omvärld som ständigt kommer för nära, jag är en lycklig nioåring i ett hus av trä, och jag är en nittonåring som gläntar på fönstret, öppnar upp, en liten bit. Och ler åt vad hon ser.
Jag bär på så många bitar och versioner av mig själv, att det ibland känns alldeles fullt. Som att det inte får plats mer. Ska jag verkligen bli ännu äldre, bli en ytterligare annan? Bära en till? Men ibland, som nu, kan jag le åt dem. Alla de där beklämda, sorgsna, lyckliga, känslosamma, modiga, modiga små människorna.
På något sätt är de ju mig. För jag har dem inuti mig. De bor där, rör sig innanför mina bröstben. Ibland saktmodigt som små försagda spöken, ibland raspandes, bankandes, vrålandes, och ibland bara frågandes. 
Ja, jag tror faktiskt det. Ibland undrar dem,
vad fan det egentligen är jag håller på med.
 

Kommentarer

Postat av: Bröstkorgsbarnet

Publicerad 2014-01-22 09:11:44

Den här texten gick rätt in i hjärtat. Känner igen mig. Och kan inte låta bli att älska ditt sätt som du formulerar dig på.

Svar: Tack så jättejättemycket, vad glad jag blir av dina fina ord! :) Får jag fråga om du är anonym, eller någon jag känner? ;)
majtosen.blogg.se

Postat av: Mina Widding

Publicerad 2014-01-22 22:26:36

Åh Sara! Ja, vad fint, älskar att du skriver igen, och hur du skriver sen! Jag önskar att jag minns alla mina åldrar på det där sättet, men jag är en av dem som inte gör det. Bitvis har jag glimtar, men mycket är som om det är någon annan som upplevt det helt och hållet. Eller så minns jag inte alls.
Så var rädd om dina bröstkorgsbarn, och låt dem komma till tals då och då. Det är någonting mycket vackert.

Svar: Fina fina ni, tack, jag blir så väldans jätteglad av det ni skriver. <3
majtosen.blogg.se

Postat av: Jennie Bergius | Akvarell

Publicerad 2014-01-23 20:53:22

Åh, jag håller så med. Alla dessa åldrar av oss. I en meditationsövning som jag lyssnar på ibland ska man liksom krama om alla sina jag i de olika åldrarna. Det är så fint och det gör mig alltid glad :)

Puss på dig älskade sis!

Postat av: Jenny Brantestad

Publicerad 2014-11-09 17:54:54

Sara, vilken fin text! Jag känner igen mig i det du skriver, du skriver så bra.

Hälsningar Jenny
som precis hittade in på din blogg


Svar: Hej Jenny,så väldigt glad jag blir att läsa det du skriver....! Liksom på riktigt.
Vi borde för övrigt ses snart! :)
Är du i stan över efter jul o nyår och hela det köret?
Kram!
majtosen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela